Túrógombóc
2016. május 25. írta: MotivÁlom

Túrógombóc

Diétás túrógombóc

turogombi.jpg  Nagyon egyszerű és gyors ebédötlet, de lehet enni 2-3 gombócot tízóraira vagy uzsonnára is akár. Ebből a mennyiségből 4-5 gombóc jön ki.

 

Hozzávalók:

  • 220 g zsírszegény túró
  • 2 ek. teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt vagy apró szemű zabpehely/zabpehelyliszt (bolti vagy ledarálod a zabpelyhet)
  • 1 nagyobb méretű tojás
  • 1 csipet só
  • késhegynyi aszkorbinsav (elhagyható)
  • ha édesen szeretnéd már a gombócot, akkor 1-2 ek. eritritet tehetsz bele 
  • + hempergetéshez: 2-3 ek. zabpehely kevés (kb. fél ek.) kókuszzsíron/olajon megpirítva (ALACSONY lángon pirítsd, nehogy odaégjen!) vagy eritrites fahéj (1 ek. eritrit+ízlés szerinti fahéj) vagy 2-3 ek. joghurt/görög joghurt/kefír + 1-2 ek. eritrit vagy eritrites darált dióban/mákban is meg lehet hempergetni vagy házi lekvárral leönteni...
  • ++ töltéshez: ha szeretnél tehetsz bele 1 szem valamilyen gyümölcsöt pl. epret, cseresznyét, banánt

 

Elkészítés:

 Tegyél fel egy edényben vizet forrni. Addig villával keverd össze a hozzávalókat és alaposan dolgozd el. Vizes kézzel formálj belőle gombócokat és akár a fent felsorolt finomságokkal is megtöltheted, majd tedd bele a már lobogó vízbe és vedd le közepesre a lángot. Akkor lesz kész, ha a gombóc feljön a víz tetejére (kb. 5 perc). Kanállal vagy szűrővel vedd ki a gombócot és ha szeretnéd, akkor forgasd meg pirított zabpehelyben, tegyél rá fahéjas eritritet stb.

 

A receptötlet INNEN származik.

A bejegyzés trackback címe:

https://motivalom.blog.hu/api/trackback/id/tr378716142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.